Uw Envoy opnieuw verbinden met uw wifi

Heeft uw systeem opgehouden met het doorsturen van data? Zijn er wijzigingen aangebracht in uw WiFi-wachtwoord of internetprovider? Start hier om uw systeem weer operationeel te maken.
Ziet u de bovenstaande melding in uw Enphase app? Dan heeft uw systeem inderdaad geen verbinding meer met uw wifi. 

Voordat we starten met het proces van het opnieuw aansluiten van uw Envoy-S of IQ Gateway, is het belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van hoe uw Envoy eruit zal zien na het succesvol herstellen van de verbinding.
Wanneer uw Envoy of IQ Gateway met succes verbinding heeft gemaakt,
brandt het bovenste LED-lampje continu groen.
Klik hier om te zien wat de andere LED-lampjes op de Gateway betekenen.
Stap 1: WPS inschakelen

Schakel de WPS-functie van uw internetmodem/wifi-router in door de WPS-knop ongeveer 6 seconden lang in te drukken.

Stap 2: AP-modus knop indrukken op uw Envoy

Houd de AP-modus knop (aangegeven met een pijl) 6 seconden ingedrukt.

Stap 3: Verbinding maken

De Envoy zal nu verbinding proberen te maken met uw modem/router. Het bovenste lampje begint te knipperen.

Stap 4: Lampje controleren

Na ongeveer 1 minuut zal het lampje groen of rood branden.

  • Groen: het systeem is verbonden met de modem/router en heeft een internetverbinding.

  • Rood: het systeem is verbonden met de modem/router, maar heeft geen internetverbinding. Indien er wel internet is, wordt het lampje vanzelf groen, maar let op: dit kan tot 1 uur duren..

Stap 5: Herhaal indien nodig

Als het lampje na 2 minuten uitgaat, voer dan de bovenstaande stappen opnieuw uit.

Stap 1

Open de Enphase Enlighten-app en selecteer "Menu."

Stap 2

Kies "Systeem."

Stap 3

Selecteer "Apparaten."

Stap 4:

Navigeer naar "Envoy."

Stap 5

Klik op "Configureer Wi-Fi."

Stap 6

Houd uw Wi-Fi-code bij de hand en volg stappen 1 t/m 5 in de Enlighten App.

Prezon Helpcentrum
service@prezon.nl